recept på cupcakes

så här gör du cupcakes Det va så här jag gjorde mina och dom blev grymt bra!
 
3 ägg
2 1/2 dl strösocker
1 tsk vanlijsocker
100g smör
1dl mjölk
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
 
skal eller saft av en citron (jag tog både saft och skal)
 
så här gör du!
 
1. sätt ugnen på 175 grader (om man har en sånn ugn som jag har ta på 3D blir bättre då)
2. vispa ägg, strösocker och vaniljsocker riktigt pösigt och nu menar jag det 
3. smält smöret i kastrull och när det smält häll sedan i mjölken låt det ligga kvar ett tag 
4. blanda vetemjöl, bakpluver och salt häll sedan i det tillsammans med det smälta smöret och mjölken vänd ner det försiktig eller vispa lite försiktigt på den lägsta graden.
5. blanda ner rivet skal och saft av en citron
6. placera ut pappersformar eller något liknande du kan lägga smeten i fyll formarna till 2/3 delar med smet men det är bara att hälla i lite på känsla då blir det bäst.
7. sätt in dem i ugnen i ca 15 min det beror på lite det ska bli lite bruna då blir det som bäst! låt det svalna 
 
Nu kommer vi till frostingen!
 
150g philadelphiaost
75g rumsvarmt smör
200g florsocker
2 msk vanlijsocker man kan också använda riktigt vanligstong då blir det godare och ser lite maffigare ut men jag använde vanligt ica vanlijsocker och det funka lika bra
röd karamellfärg vilken färg som helst 
1 till 2 dl färskpressad citron men man behöver inte jag gömde därimot bort att hälla i då jag hade gjort i ordning
hjärtformade strässel eller vad som helst att dekorera med 
 
Så här gör du!
 
Rör florsocker, vaniljsocker, smör och philadelphiaost till en krämig massa! häll därefter i karamellfärg eller något liknade som ger färg. Sen vispa i hop allt sen lägg det i en sprittsare eller en påse som man har klippt längst ner men det blir bäst men en riktig sprittsare ett tips! Sen spittsa på och sedan dekorera med något fint så va dina fina cupcakes klara bild längre ner på hur mina blev.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0